Kezd%C5%91%20bor%C3%ADt%C3%B3k%C3%A9p%20

Oktass élvezettel digitálisan is! 

Újítsd meg a módszereid játékkal! 


II. Múzeumi Játékmustra

Ismeretátadó játékokról digitálisan

Október 16. Péntek 9.00-16.30

 

Ezért nem érdemes kihagyni:


- Változatos előadások szakértőktől 

- Workshopok, ahol azonnal kipróbálhatod magad 

- Ne csak a képernyőt nézd! Online esemény képernyőmentes programokkal

- Szólj közbe! Viták, kerekasztalok.

Keressük a legjobb múzeumi élményeket! 

A Játékmustra résztvevőjeként jelölhetsz és részt vehetsz a szakmai díjak kiosztásában. 

Kategóriák: 

- Magyar múzeumi digitális játék

- Nemzetközi múzeumi online tartalom

- Magyar múzeumi online kommunikációs megoldás

- Magyar nyelvű digitális kiállítás

- Élő családi múzeumi program

- Élő felnőtt múzeumi program

Háttér alap.jpg

Előadók

 

Dr. Tomka Gábor

Pusztai Ádám

Várnainé Balogh Beáta

Gyűjteményi Főigazgató-helyettes

Magyar Nemzeti Múzeum

Behavior Designer

Kollektíva

történelemtanár, múzeumpedagógiai szaktanácsadó, régésztechnikus

Szombathelyi Zrínyi Ilona Általános Iskola

Győri Zoltán

Hartyándi Mátyás

Ureczky Balázs

társasjátékos vlogger, társasjátékszerző, színész

Mit játsszunk?

mentálhigiénés játékpedagógus, ifjúságszakmai szakértő

vállalkozó, nemzetközi franchise hálózat tulajdonos.

PanIQ Instant vezetője, és a PanIQ Room társtulajdonosa

Workshopok

Melyik workshop szól Neked? Regisztráció után tudod biztosítani a helyed.

Írjunk látogatókat a múzeumba: a jó hírlevél titka

Benyó Dániel

Inbound- és e-mail-marketing szakértő, marketing copywriter

Egyetlen hírlevél egy program sikerét vagy bukását garantálhatja. A workshopon megtanulhatod, hogyan teheted meggyőzőbbé, személyesebbé és hatékonyabbá a leveleid - és hogyan szólj a közönségedhez a saját hangján.

Hogyan tervezzünk online múzeum élményt?

Laklia Nándor

Experience designerturisztikai és oktatási élményekkel és szerepjátékokkal foglalkozó kreatív szakember.

Párhuzamos Világok Alapítvány alapítója. 

Ez egy gyakorlati experience design workshop, ahol résztvevők belekezdenek egy-egy online múzeumi élmény-prototípus tervezésébe. A workshop során lesz szó az experience design elméletéről is, és megismerünk több virtuális múzeumi élményt. 

Együttműködés a társasjátékos asztalnál, avagy a “történetbe olvadva”

Győri-Nádai Réka

Társasjátékokkal és játékosítással foglalkozó kreatív szakember, színházi rendező

Igazi modern társasjátékos érdekesség, hogy a konfrontatív és kompetitív játékok mellett a piacon egyre több kooperatív társasjáték jelenik meg. A workshopon átbeszéljük az együttműködésen alapuló játékok lélektanát, illetve beszélgetünk arról is, hogy egy remek narratívájú, történetszövésű játékban hogyan alakul ki észrevétlenül a játszók közt valódi csapatmunka.

Offon vagyunk?

A Petőfi Irodalmi Múzeum múzeumpedagógusai

Hogyan néztünk szembe a virtuális  jelenléttel, a terek és tárgyak hiányával, a csoportok széttöredezésével?
Mivel kísérletezünk a mostani ismételten új helyzetben? Hogyan érjük el az  osztálytermeket?
Ezekre a kérdésekre adjuk meg személyes válaszainkat, mutatjuk be az eszköztárunkat, a működésünket.
Igyekszünk interaktív módon megmozgatni a hallgatóságot, s minél több nézőpontból bemutatni a helyzetet. Lesz szó a honlapunkról, az online tartalmainkról, virtuális kiállításokról, alkalmazásokról és a valósághoz való kapcsolódás nehézségeiről.

Virtuális múzeum → Virtuális látogató?

Révész-Bálint Angelika 

Történész, sétavezető

Open History 

„Múzeumba járni karantén alatt is lehet”

„Látványos megoldások ingyen hozzák el otthonunkba a múzeumokat.”


Néhány optimista sajtóhír márciusból.

Persze már ekkor is felmerült: mindez sosem fogja pótolni a személyes találkozás élményét – legyen szó akár emberekről, akár műtárgyakról. De mi van az optimista címszavakon és a közhelyeken túl? Valóban házhoz lehet vinni a múzeumi élményt? Hogyan lehet különleges egy virtuális kiállítás ekkora online zajban? Elég egy kamera? Hogyan tud kapcsolódni egy múzeum a virtuális látogatókhoz? Mi lesz a belépőjegyekkel – eladható az online tartalom?

Nincsenek kész válaszok, ezért is lesz jó közösen ötletelni.

 
Háttér alap.jpg

Program

A Játékmustra résztvevői Felfedező- és programfüzetet kapnak az esemény előtti héten. A füzet kiegészítő információkat, kihívásokat és játékokat tartalmaz az egész napra.

 

9.00-9.15

Megnyitó

A Múzeumi Élmény szavazás elindítása.

9.15-12.30

Előadások két blokkban

Te határozod meg a blokkon belül az előadások sorrendjét. Élőben chatelhetsz az előadókkal, a blokk végén pedig egy kerekasztal formájában egymásra is reagálnak.

12.30-13.30 

Ebédszünet

Közben folyamatosan megy a Múzeumi Élmény szavazás! 

13.30-15.00 

Workshopok

Az általad választott témában tehetsz szert gyakorlatra. 

15.15-16.00 

Kerekasztal beszélgetés 

Múzeumi szakemberek a játékok és múzeum kapcsolatáról.

16.00-16.15 

Végszó

18.30-

Utópiknik a Magyar Nemzeti Múzeum kertjében

Teljesen kötetlen találkozás kültéren. 

Háttér alap.jpg

Hogyan tudsz csatlakozni? 

 

Lovag csomag

Az ütőképes keménymag része vagy. Aki nem akar lemaradni, aki magába szívja a tudást és nyitott az új kapcsolatokra.  A Játékmustra a Te programod október 16-ára.


Az előtte való héten díjra jelölöd a kedvenc múzeumi élményedet (amit lehet, hogy Te terveztél). Izgatottan várod a Felfedező- és programfüzetet, amit a Játékmustra végére telerajzolsz, és az utolsó betűig kitöltöd. Chatelsz az előadókkal, részt veszel a workshopokon. 

Minden lehetőséged megvan, hogy kimaxold ezt a napot. 


Részvételi díj: 8000 Ft
Regisztrációs határidő: 2020. október 9. 23.59

Futár csomag

A Játékmustrát nem szeretnéd teljesen kihagyni, de lehetetlenség ezt a napot rászánni. Utólag megnéznél pár előadást, meghallgatnál egy-két beszélgetést, aztán robognál tovább. 

Ez a csomag Neked szól.


Múzeumi élményt jelölsz, a Játékmustra napján megkapod az előadások videóanyagát, másnap pedig a beszélgetéseket is. Lesz időd megnézni. 

Egy dolog korlátozódik csak a Játékmustra idejére: a Te véleményed is számít abban, hogy melyik múzeumi élmények kapják a szakmai díjakat. 

Részvételi díj: 5000 Ft 
Regisztrációs határidő: 2020. október 9. 23.59

 

A Múzeumi Játékmustráról

A Múzeumi Játékmustra az Open History és a Magyar Nemzeti Múzeum együttműködésével valósul meg. Célunk, hogy az oktatási célokat is szolgáló játékoknak és múzeumi szakembereknek biztosítsunk közös fórumot szakmai eseményekkel és a Múzeumi Játékmustra csoporttal

Ha egy gondolatot viszel magaddal, ez legyen az: a múzeum a felfedezés és az élmények helyszíne. Ezúttal az önfeledt játék-élményé. 

Kapcsolat: 

Bayer Árpád

openhistory@openhistory.hu | 0620 484 9836  

 

Múzeumi játékok

Válogatott megjelenések a Játékmustráról videón, képben és szövegként elmesélve

83156029_589095275001462_848500286301195

Album az Esztergomi Játékmustráról

2020. január 24.

1846_1050.jpg

Setét Melinda beszámolója a Csongrádi Játékmustráról 

2019. október 26.

kép.jpg

Játékfejlesztés a múzeumban 1. Mi ez és hogyan működik? 
Előadás a Csongrádi Játékmustrán

2019. október 23.

56604971_411093836134941_592984547623593

 Galéria az I. Múzeumi Játékmustráról 

2019. április 5.

145cikkcover.jpg

A Múzeumi Játékmustráról és a Game Shuttle Labs-ról a Szertár Podcastban

2019. május 20.

56927365_411093696134955_404905153035396

Beszámoló az Újkor.hu-n Paksa Rudolf tollából

2019. április 11.

56593703_411091679468490_835347641305923

Interjú az I. Múzeumi Játékmustra után a Bonum TV-ben

2019. április 9.

 
  • Facebook
  • YouTube

©2018 by Open History. Proudly created with Wix.com