Titkos melléklet

A Múzeumi Játéktervező Füzethez

I. A megoldandó probléma és az ötlet

  • Nézd meg az intézményi dokumentumokat! (Éves munkaterv, stratégia,  küldetésnyilatkozat stb.) Milyen célokat, kihívásokat határoznak meg? 

  • A munkatársaid mit tartanak a legfontosabb aktuális kihívásnak? Kérdezd meg őket!  (Tipp: Néha az a legizgalmasabb, ami nem hangzik el, amiről nem beszélünk.) 

  • Nézd meg a honlapotokat! Meg van fogalmazva cél, üzenet? Hogyan valósul meg?

  • Mit lát a látogató? Nyisd meg a látogatói visszajelzéseket, a legutóbbi látogatókutatást! Ők mit újítanának meg?

  • Nézd meg a nyilvános látogatói visszajelzéseket! Véleményeket Facebookon, az értékeléseket Google Maps-en, Tripadvisoron stb. 

Te személyesen melyik probléma megoldásához tudsz hozzájárulni? Válassz kettő olyat, amivel kapcsolatban szívesen kezdeményezel is! 

II. Múzeumi Játéktervező vászon

Ide jön ez a videó, megvágva: https://youtu.be/QLbXLOsLlP8?t=2707

Hallgasd meg a teljes előadás! 

A játék kötőanyaga: a motiváció

Merülj el a Lazzaro-modellben! (angol)

https://www.nicolelazzaro.com/the4-keys-to-fun/

Mindez magyarul részletesen, a Kollektíva blogján:  

https://kollektiva.eu/szorakozas-4-tipusa-lazzaro-modell/

A belső motivációkról bővebben Árpi írt a blogon: (ezt még meg kell írni)

Értékelés

Értékelj összemérhetően és érthetően a Nettó Pártfogói Érték segítségével! Itt van, hogy hogyan működik: 

https://www.openhistory.hu/post/t%C3%A9nyleg-j%C3%B3-volt-a-program-a-nett%C3%B3-p%C3%A1rtfog%C3%B3i-%C3%A9rt%C3%A9k-megmutatja

Mikor van kész a játék?

Lean Startup.

Az első könyv volt, amit kezdő vállalkozóként olvastam, és mági az egyik legnagyobb hatású. Ebben a részben több gondolatot is innen kölcsönöztem. 

VI. Hol terem a játékos?

Azt, hogy hogyan jut el a játékod a látogatóidhoz, nem átadható egy oldalpáron. Ez egy önálló tudomány, ami a 21. század talán az egyik legfontosabb területe. És nem ördögtől való. Ez a marketing. 

Igen, tudom. Fordítani kell. Az ügyfél látogató, az eladás látogatás, a termék program vagy kiállítás. De igazából ugyanarról szól: hallják meg az emberek, amit mondani szeretnél! 

Mutatok néhány helyet, ahol bele tudsz kóstolni: 

Összegezzünk!

ÉRTÉKEL

 
  • Facebook
  • YouTube

©2018 by Open History. Proudly created with Wix.com