Titkos melléklet

A Múzeumi Játéktervező Füzethez.

Ez az oldal a Múzeumi Játéktervező Füzet online mellékelte, ami segít elmélyülni egy-egy fejezetben.
További élvezetes játéktervezést kívánok!

I. A megoldandó probléma és az ötlet

7. oldal

Merülj el a kihíváskeresésben! 

  • Nézd meg az intézményi dokumentumokat! (Éves munkaterv, stratégia,  küldetésnyilatkozat stb.) Milyen célokat, kihívásokat határoznak meg? 

  • A munkatársaid mit tartanak a legfontosabb aktuális kihívásnak? Kérdezd meg őket!  (Tipp: Néha az a legizgalmasabb, ami nem hangzik el, amelyik témát kerüljük.) 

  • Nézd meg a honlapotokat! Meg van fogalmazva cél, üzenet? Hogyan valósul meg?

  • Mit lát a látogató? Nyisd meg a látogatói visszajelzéseket, vagy a legutóbbi látogatókutatást! Ők mit újítanának meg?

  • Nézd meg a nyilvános látogatói visszajelzéseket! A véleményeket Facebookon, az értékeléseket Google Maps-en, Tripadvisoron stb. 

II. Múzeumi Játéktervező vászon

10-11. oldal

A perszónaalkotásban segít kérdéseket feltenni Judit a Csongrádi Játékmustrán: Videó

Ugyanitt a Játéktervező Vászonról is volt szó: Videó

Bónusz: Hallgasd meg a teljes előadást, a visszajelzések alapján hasznos volt! Teljes videó

A játék kötőanyaga: a motiváció

13. oldal

Merülj el a Lazzaro-modellben! Angol cikk és ábra 

Mindez magyarul részletesen, a Kollektíva blogján: Cikk

Az Útikalauz Játéktervezéshez képzésben részletesebben is szó van motivációkról és játékos-tipológiákról.

Ennek az egyik videóját most elérhetővé tettük számodra is: Videó

Értékelés

20. oldal

Értékelj összemérhetően és érthetően a Nettó Pártfogói Érték segítségével! Itt van, hogy hogyan működik: 

Cikk a végén letölthető excel sablonnal

Mikor van kész a játék?

22. oldal

Lean Startup.

Az első könyv volt, amit kezdő vállalkozóként olvastam, és mági az egyik legnagyobb hatású. Ebben a részben több gondolatot is innen kölcsönöztem. 

  • Itt egy rövid angol videó a lényegéről Videó 

  • Itt pedig egy összefoglalót találsz a könyv tartalmáról: Magyar cikk

VI. Hol terem a játékos?

25. oldal

Azt, hogy hogyan jut el a játékod a látogatóidhoz, nem átadható egy oldalpáron. Ez egy önálló tudomány, ami a 21. század talán az egyik legfontosabb területe. És nem ördögtől való. Ez a marketing. 

Igen, tudom. Fordítani kell. Az ügyfél látogató, az eladás látogatás, a termék program vagy kiállítás. De igazából ugyanarról szól: hallják meg az emberek, amit mondani szeretnél! 

Mutatok néhány helyet, ahol bele tudsz kóstolni: 

Összegezzünk!

26. oldal

Gratulálok, a füzet végére értél! 

Milyen volt? Kattints és jelezz vissza a kérdőívben! 

(A kérdőívből az is kiderül, hogy mit kell tenned a karikával a 26. oldalon.) 

A végére értél.

Mi is Veled szeretnénk örülni.

Büszkélkedj el a játékoddal a Múzeumi Játékmustra csoprotban!

Ha kérdésed van, keress bátran! 

Bayer Árpi | openhistory@openhistory.hu 

 
  • Facebook
  • YouTube

©2018 by Open History. Proudly created with Wix.com